Енергетика онлайн

                21 лютого 2019 року, у місті  Києві - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, спільно з аналітичним центром DiXi Group у рамках проекту USAID «Прозора енергетика» презентували мобільний додаток «Енергетика Онлайн», який сприятиме створенню ефективних енергетичних ринків, де в центрі уваги перебуватиме споживач.

            «Кожен має бути почутим! Тепер це можливо! Регулятор відкрив мобільний сервіс, де споживач зможе не тільки дізнатись інформацію про тарифи, але й оперативно надіслати скаргу та оцінити якість обслуговування»– наголосила Голова НКРЕКП Оксана Кривенко.

               За словами Кривенко, НКРЕКП у свою чергу буде брати до уваги думку користувачів мобільного додатка та керуватиметься отриманою інформацією при роботі з ліцензіатами: «Фактично ми залучаємо споживачів у процеси регулювання. Без перебільшення це один з прикладів демократії. Така практика вперше застосовується в Україні. Ми розраховуємо на її ефективність».

                Голова НКРЕКП підкреслила, що презентований сьогодні мобільний додаток – це тільки початок якісних перетворень в роботі відомства. Кінцева мета таких змін – смарт регулювання, яке включає і створення зручних сервісів для ліцензіатів.

                Присутній на презентації Шукру Богут, радник з енергетики, офіс економічного зростання, USAID, відзначив: «Мобільний додаток відкриває нові можливості для діалогу зі споживачами. Ми зацікавлені заохочувати надання кращих послуг. Саме тому в мобільному додатку є можливості для швидкого і легкого зворотного зв’язку. Це просто на кінчиках ваших пальців».

                  «Ідея додатку - встановити прямий зв'язок між Регулятором і споживачем. Це допоможе Регулятору краще моніторити якість послуг, а споживачів зробить більш поінформованими і дасть у майбутньому можливість обирати постачальників залежно від ціни», – зазначила Президент DiXi Group Олена Павленко.

      На думку члена НКРЕКП Олександра Формагея, мобільний додаток сприятиме підвищенню рівня обізнаності споживачів щодо можливостей та інструментів захисту їх прав у сфері енергетики.

 

             Нагадаємо, що мобільний додаток був створений з метою спрощення доступу до інформації та підвищення рівня прозорості в енергетичному секторі України та надає можливість споживачам:

  • отримати оперативну інформацію про діючі тарифи та порівняти їх з ціновими пропозиціями, які діють у сусідніх областях;

  • перевірити рахунок за послуги електро- та газопостачання, подати скаргу до Компанії – постачальника послуг;

  • знайти відповіді на актуальні запитання щодо надання субсидії, термінів оплати рахунків за послуги, погашення заборгованості, енергозбереження тощо;

  • подати заяву на компенсацію за неякісно надані послуги у сферах електро- та газопостачання;

  • оцінити роботу центрів обслуговування операторів мереж та постачальників газу і електроенергії;

  • повідомити про зловживання енергокомпаній щодо порушень з боку їх посадових осіб та персоналу;

  • контролювати розробку та виконання інвестиційних програм і надавати пропозиції щодо їх покращення;

  • зареєструватися на громадські обговорення у сфері енергетики.

           

            Мобільний додаток можна завантажити з Google Play за назвою EnergyOnline. З березня 2019 року додаток буде доступний для завантаження в App Store, на офіційних сайтах НКРЕКП та DiXi Group. З питань технічної підтримки мобільного додатка та надання своїх зауважень і пропозицій до його роботи просимо звертатися на електронну адресу: sergey.zorya@gmail.com

З оригінальною версією статті можна ознайомитися на сайті http://www.nerc.gov.ua